Beatriz Dubois (Madrid, 1991) uses photography as the basis of her work and paper as the medium for analog collages and compositions. Her work reflects on subjects such as the relationship between the individual and nature, the search for an identity, the link between the human being and the outside world and oneself, the slow contemplation of art against the massive consumption of images, or the use of dualities and analogies as a conceptual basis of her practice. Her work is part of important private collections such as the Himalaya Collection, Campocerrado Collection, Alicia Aza Collection or H. E. F. Collection, among others.

I complete my learning process with projects like Conversa, where I put together artworks from different artists, eras and techniques which share formal similarities. It began in 2014 with the aim of discovering art and its creators, and has led to a daily feed with which I open debate on inspiration, authenticity and references.

Beatriz Dubois (Madrid, 1991) utiliza la fotografía como base de su trabajo y el papel como soporte de collages analógicos y composiciones. Su obra reflexiona sobre temas como la relación del individuo con la naturaleza, la búsqueda de una identidad propia, el vínculo del ser humano con el exterior y consigo mismo, la contemplación pausada del arte frente al consumo masivo de imágenes o el uso de dualidades y analogías como base conceptual de su trabajo. Su obra forma parte de importantes colecciones privadas como la Colección Himalaya, Colección Campocerrado, Colección Alicia Aza o Colección H. E. F., entre otras.

Completo mi aprendizaje con proyectos como Conversa, donde reúno obras de diferentes artistas, épocas y técnicas que comparten similitudes formales. Comenzó en 2014 con el objetivo de descubrir el arte y sus creadores, y me ha llevado a un feed diario con el que abro debate sobre inspiración, autenticidad y referencias.