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DANCING OR FIGHTING

Digital means a device that creates, transports or stores information through bits (digits). But it´s also related to fingers. I am interested in these dualities in meanings, symbols and people; therefore, I study the way in which we perceive images and ourselves in them.

My archive comes from books and magazines, keeping decontextualized pages. The last few months allowed me a very intimate connection with these photographs gathered over the years. I have touched them with my fingers and digitally to organize them in different ways, discovering new meanings. Suddenly, pictures of dance steps turned out to be self-defense movements.

This exhibition is articulated through exercises of association and repetition, in which images fight for meaning and prominence, surrender to the observer's subjectivity, and summarize the fragility of our own perception.

Virtual, touch.

Life, absence.

The body, a body.

Restraint, expression.

Images as legacy or liability.

Images and people, do they complement or repel each other? Do they dance or fight for prominence?

DANCING OR FIGHTING

Digital es dicho de un dispositivo que crea, transporta o almacena información mediante bits (dígitos). Pero también de lo relativo a los dedos. Me interesan estas dualidades en los significados, en los símbolos, en las personas; y así, estudio la manera que tenemos de percibir las imágenes y a nosotros mismos en ellas.

Mi archivo proviene de libros y revistas que deshago quedándome con páginas descontextualizadas. Los últimos meses me han permitido un trato muy íntimo con estas fotografías acumuladas durante años. Las he tocado con los dedos y digitalmente para organizarlas de distintas maneras, encontrando connotaciones que no había detectado antes. Unas imágenes de pasos de baile resultaron ser llaves de autodefensa.

Esta exposición se articula a través de ejercicios de asociación y repetición, en los que las imágenes luchan por sentido y protagonismo, se rinden a la subjetividad del observador, y resumen la fragilidad de nuestra propia percepción.

Lo virtual, el tacto.

La vida, la ausencia.

El cuerpo, un cuerpo.

La contención, la expresión.

Las imágenes como legado o lastre.

Las imágenes, las personas, ¿se complementan o se repelen?, ¿bailan o pelean por protagonismo?